۹ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۴۸

نمايشگاه بزرگ وقف در يزد گشايش يافت

نمايشگاه بزرگ وقف در يزد گشايش يافت

يزد - خبرگزاري مهر: نمايشگاه بزرگ هفته وقف با حضور مسئولان استان در امامزاده سيد جعفر محمد (ع) شهر يزد آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، عصر دوشنبه در مراسم افتتاح اين نمايشگاه به تبيين جايگاه وقف در دين مبين اسلام پرداخت و اظهار داشت: وقف تنها در دين اسلام مورد توجه نبوده و به دليل خير و بركتي كه براي جامعه داشته در اديان ديگر الهي نيز مرسوم بوده است.

آيت الله محمدرضا ناصري با اشاره به نگاه دين اسلام به سنت حسنه وقف عنوان كرد: در دین مبین اسلام و معارف الهی، وقف دارای جایگاه ارزشمندی است که باید از آن پاسداری کرد.

وي خاطرنشان كرد: نیت خیر واقفین خیر اندیش باید در جامعه ترویج شود تا دیگران هم به آن گرایش پیدا کنند.

امام جمعه یزد، وظیفه مسئولان و متولیان امر وقف را سنگین برشمرد و يادآور شد: حفظ و پاسداشت میراث گران بهای وقف و احیای موقوفات رسالتی سنگین برای مسئولان به ويژه در ادارات اوقاف و امور خيريه است.

تبليغ بركات و آثار وقف موجب ماندگاري اعمال خير است

وي، تبلیغ برکات و ثمرات وقف را موجب ماندگاری اعمال خیر دانست و تاكيد كرد: نیاز های روز جامعه برای واقفان و خیران بايد تبیین شود تا وقف ‌هاي جديد بتواند از كار و مشكلات مردم گره‌ گشايي كند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد نيز در اين مراسم با ارائه گزارشي از فعاليت ‌هاي اداره اوقاف اظهار داشت: در سال جديد 20 وقف جديد در استان يزد انجام شده و اميدواريم در هفته وقف امسال نيز با همراهي و همكاري رسانه ‌ها به ويژه رسانه ملي، بتوانيم چند وقف جديد در استان داشته باشيم.

اجراي 29 پروژه عمراني در بقاع متبركه استان يزد

حجت ‌الاسلام غلامرضا عادل همچنين عنوان كرد: امسال در حوزه عمراني بقاع متبركه استان يزد، بالغ بر 11 ميليارد تومان هزينه شده است كه با اين بودجه 29 پروژه در بقاع متبركه و امامزاده هاي استان به مرحله اجرا درآمده است.

وي همچنين با اشاره به پروژه هاي عمراني اجرا شده در حوزه موقوفات نيز بيان كرد: از ابتداي سال جاري در اين حوزه 12 پروژه اجرايي شده كه دو ميليارد تومان نيز هزينه در بر داشته است.

عادل ادامه داد: امسال همچنين هشت پروژه عمراني نيز در حوزه موقوفات استان يزد در دست مطالعه و بررسي است و با پايان يافتن كارهاي مطالعاتي، به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامه هاي فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد و اولويت هاي آن بيان كرد: تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي و تلاش در راستاي تربيت حافظان قرآن كريم را نيز از اولويت‌هاي برنامه‌هاي فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد برشمرد.

برگزاري 5 برنامه فرهنگي شاخص در استان يزد

عادل ادامه داد: امسال 60 مسابقه و نظرسنجي با موضوع وقف در استان يزد با هدف معرفي فرهنگ وقف برگزار شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد

وي همچنين از برگزاري پنج طرح فرهنگي در استان يزد خبر داد و افزود: اين طرح هاي به مناسبت هاي مختلف برگزار شده كه از جمله آنها مي توان به طرح آرامش بهاري، سوگواره ياس نبوي، ضيافت الهي، ولايت علوي اكمال دين نبوي و بصيرت عاشورايي اشاره كرد.

نمایشگاه بزرگ هفته وقف شامل غرفه‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات، اجرای نیات واقفان، کودک و نوجوان، غرفه چند رسانه‌ای و نشست‌های تخصصی، غرفه امامزادگان و فعالیت‌های فرهنگی است.

اين نمايشگاه تا پايان هفته وقف، (15 دي ماه) از ساعت 16 پذيراي علاقمندان است.

کد خبر 2205654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha